A cabriozás sok örömöt ad az autótulajdonosnak, de a tetőmozgató szerkezet (és általában a tető) finom megoldásai karbantartást igényelnek, és ezek a szerkezetek számtalan módon tudnak meghibásodni.
Cégünk a legtöbb hiba javítását vállalja.
Ha a tető félúton megállt, semmiképp ne induljon útnak, mert a légellenállás további károkat okoz! Ne erőltesse kézzel a szerkezetet! Hívja szervizünket, és segítünk abban, hogy adott autótípuson hogyan tudja kézzel végállásba mozgatni a tetőt.
Gyakori panasz a beázás. Többnyire a gumi tömítések elöregedése a felelős. Puhatetős autóknál a vászon hibái is okozhatják. A pontatlan illeszkedés a gumi elöregedése mellett a szerkezet deformálódásából is adódhat.
Audi A4 Cabrio- nál illetve VW EOS-nál tapasztaltuk (persze ez mem azt jelenti, hogy más típusnál nem fordulhat elő), hogy a pótféklámpa tömítésénk elöregedése miatt be tud ázni a csomagtartó. Ez kellemetlen elektromos hibákat okozhat!
Sötét színű autóknál többszörös hőterhelés miatt sűrűbben előfordul. De a jármű korának előrehaladtával is tönkre megy! Párás, vizes, dohos illetve penészes csomagtartó kárpit oka lehet ez a hiba! Vagy mint a képeken: a tetőmechanika sínyli meg!
A tetőmozgató mechanika igen bonyolult mechanikai elemekből épül fel. Ezek meghibásodhatnak, görbülhetnek, törhetnek. Rendszeres kenés/zsírzás hiányában megszorulhatnak.
A szerkezet mozgását, az egyes mozgó elemek pozícióját és végállását elektronikus szenzorok figyelik. A szenzorok hibája, vagy a hozzájuk tartozó vezeték szakadása vagy zárlata esetén a vezérlőelektronika nincs tisztában a szerkezet pozíciójával, és a tető működésképtelenné válik. Meghibásodhatnak maguk a motorok, vagy azok vezetékezése illetve vezérlése.
Ha a mechanika egyes elemeit nem külön motorok mozgatják, hanem elektromos szivattyú által létrehozott olajnyomás, akkor elektrohidraulikus tetőmozgató rendszerről beszélünk. Természetesen ezek a rendszerek is meghibásodhatnak, akár az elektromos oldalon (vezérlés, szivattyú), akár a hidraulikai oldalon (nyomásérzékelők, aktuátorok, csővezetékek).
Ne várja meg a tönkremenetelt! Rendszeresen vizsgáltassa át és tartsa karban a tetőszerkezetet. Az adott autótípusnál szükséges szervizigényéről, gyakoriságról és egyéb tudnivalókról érdeklődjön szervizünkben.
elsősorban a VW EOS tulajdonosok figyelmébe ajánlanám ezt a bekezdést.
Sajnos várólistánk van (megvan az oka)! Ügyfelünk ezt nem akarta kivárni, és így dupla annyi lett a javítási költség.
Ugyanis, elment egy másik, állítólagosan tetőjavításhoz is értő szervizbe, ahol szinte azonnal fogadták…(valahol Nyugat-Magyarországon) ennyit mondott. Egy év sem telt el és újra jött a daráló hang.
A gond az egésszel az, hogy az állítólagosan felsorolt alkatrészekből semmi nem volt kicserélve, kivéve talán a panorámatető mozgató motor gyári fogaskerekének helyére kókányolt sílány minőségű méretpontatlan fogaskerék, ami nem sokat bírt!
Többször próbáltam felhívni a figyelmet hogy mindenki válogassa meg milyen szakembert enged az autójához nyúlni!
Egy Facebook-komment az ezzel kapcsolatos posztunk alatt: "Én mindig 100%-osan meg voltam elégedve a munkátokkal és az ügyfelekhez való pozitív hozzáállásotokkal is! Ha lesz megint cabrióm biztos, hogy nálatok lesz karbantartva a tető! "