CABRIOBÁZIS
(70) 775-1258

Félúton megálló cabrio-tető és egyéb hibák

A cabrio tető számtalan módon és helyen tud meghibásodni.

Ha "félúton megállt", és egyik irányban sem viszi az automatika, ne erőltesse kézzel (az automatika munkáját "segítve"), és semmiképp ne induljon útnak!

A menetszél által kifejtett erő további károkat okoz, és így még drágább lesz a javítás.

Gyakran a tulajdonos sem tud arról, hogy a legtöbb autónál a tetőt erőltetés nélkül, kézi erővel végállásba lehet mozgatni. Ilyenkor már biztonságos az autózás.

A tető lenyitásának (vagy bezárásának) manuális módja autótípusonként változó. Kérjük hívja szervizünket, és szakembereink telefonon segítenek a megoldásban.

Félúton megálló cabrio-tető és egyéb hibák - 1. kép

Víszintesen áll az autó?

Tisztelt cabrio tulajdonosok!

Ezúton szeretném mindenkinek felhívni a figyelmét - akinek még személyesen nem mondhattam el -, hogy a cabrio-tető mozgatása mindig a jármű viszintes állapotában történjen!

Ha ez nem lehetséges akkor az autó eleje az emelkedő irányába nézzen. sok esetben fordul elő hogy a nem körültekintő művelet végrehajtása nem kívánt sérüléseket esetlegesen komolyabb problémákat okozhat! Itt meg említeném az egy kerékkel padkán való parkolást is. Az autó alváza csavarodhat és ez ismételten nem kívánt problémákat okozhat!

Azért szerettem volna itt külön fölhívni a figyelmet, mert nem mindenki van vele tisztában, és sajnos visszatérő ok ami miatt javítanom kell az autó tetejét! Későbbiekben is próbálok mindenki számára értékes illetve hasznos információkat megosztani, hogy a cabriozás ne bosszúság, hanem élmény maradjon.

Hol parkol az autó?

Tűlevelű fák alatt parkoló cabrio vagy napfénytetős(!) autóknál alaposan takarítsuk ki a mechanikát, távolítsuk el a tűlevelet!

Félúton megálló cabrio-tető és egyéb hibák - 2. kép

A vízelvezetők tisztasága

Fordítsunk kiemelt figyelmet a vízelvezetőknek! Az eltömődő vízelvezetők miatt pangó víz korrodálja a mechanikai, elektromos és elektronikai alkatrészeket.

Félúton megálló cabrio-tető és egyéb hibák - 3. kép
Félúton megálló cabrio-tető és egyéb hibák - 4. kép

Túlhevült autó, tető és szenzorok

Sokadik alkalommal keresnek meg olyan tető nyitási problémával, ami a napokban kialakult hőséggel és erős napsütéssel összefüggésbe hozható.

Mindenkinek szeretném felhívni a figyelmét, hogy ha az autója a tűző napon parkolt több órát, akkor az autó beindítása után NE A TETŐNYITÁS LEGYEN AZ ELSŐ… Kicsit valamilyen módon hűtsük vissza az autót, Induljunk el vele, klímázzunk. Majd pár kilométer megtétele után próbáljunk tetőt nyitni. Sok kellemetlenséget lehet ilyen formában megelőzni! 

(Nem szeretném túlmagyarázni, de a túlhevült szenzorok hajlamosak torz jelet adni a tetővezérlő elektronikának ami nyitási hibát okozhat. Ez típustól és évjárattól függetlenül előfordulhat.)

Problémamentes szezont kívánok minden kedves ügyfelünknek!